Fin Expert Consulting
  • Română
    • English
    • Français
    • Español
    • Italiano
  • Acasă
  • Despre noi
    • Istoria Noastră
    • Echipa Noastră
    • Ce spun clienții noștri
    • Responsabilitate Socială
    • Parteneriate
  • Servicii
    • Contabilitate
    • Salarizare
    • Audit & Advisory
    • Taxe & Corporate
    • Global Mobility Services
    • SAF-T
  • Cariere
  • Utile
    • Calculator salarii
    • Calcul dobânzi și penalități
  • Covid-19
  • Blog
    • Newsletter
  • Contact

Noutăți legislative Payroll & HR

Articolul precedent

Principalele modificări legislative ale lunii Iunie 2022

Articolul următor

Principalele modificări legislative ale lunii Mai 2022

  • 1. Sistemul RO e-Factura obligatoriu de la 1 iulie 2022
  • 2. Răspundere solidară a contractantului în privința plății salariilor subcontractantului său
  • 3. Procedură anulare obligații fiscale aferente diurnelor externe
  1. 1) Sistemul RO e-Factura obligatoriu de la 1 iulie 2022

  2. În Monitorul Oficial nr. 490 din 17 mai 2022 a fost publicată Legea nr. 139/2022 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 120/2021 privind mecanismul de adoptare și funcționare a sistemului RO e-factura şi factura electronică în România.


    Începând cu data de 1 iulie 2022, operatorii economici stabiliţi în România au obligaţia, în relația B2G (Business to Government - relația dintre un operator economic şi autorităţi publice), să emită facturi electronice şi să le transmită prin sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura.


    De asemenea, operatorii economici înregistraţi în Registrul RO e-Factura care nu dispun de o aplicaţie de conversie pot utiliza aplicaţia informatică pusă la dispoziţie de Ministerul Finanţelor, prin Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare, la momentul operaţionalizării sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura.


    În același timp, pentru facturarea în relația B2B, România a solicitat derogare de la prevederile anumitor articole referitoare la facturare din Directiva TVA. În termen de 30 de zile de la autorizarea derogării, prin Ordin ANAF se vor defini categoriile de operatori economici stabiliţi în România care au obligaţia de a emite facturi electronice în relaţia B2B şi de a le transmite prin sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura, precum şi data de la care intervine această obligaţie.


    Vă reamintim că, pentru produsele cu risc fiscal ridicat comercializate în relația B2B, furnizorii au obligația ca începând cu 1 iulie 2022 să transmită facturile in sistemul RO e-Factura.


  3. 2) Răspundere solidară a contractantului în privința plății salariilor subcontractantului său

  4. În Monitorul Oficial nr. 476 din 12 mai 2022 a fost publicată Ordonanţa de urgenţă nr. 66/2022 pentru completarea Legii nr. 16/2017 privind detaşarea salariaţilor ı̂n cadrul prestării de servicii transnaționale.


    În cazul companiilor stabilite pe teritoriul României aflate în relație de subcontractare, contractantul va avea răspundere solidara cu subcontractantul său, pentru drepturile salariale nete restante ale salariatului subcontractantului, aferente salariului de bază minim brut pe țară.


    Răspunderea se referă doar la partea din salariu aferentă activității desfășurate de salariatul subcontractantului în cadrul relației contractuale dintre contractant și subcontractantul direct. Totuși, contractantul nu mai este ținut răspunzător, în cazul în care și-a achitat obligațiile contractuale scadente către subcontractorul său. 


    Această prevedere se aplică activităților din domeniul construcțiilor legate de construirea, repararea, întreținerea, modificarea sau demolarea clădirilor și produce efecte pentru contractele încheiate după data intrării în vigoare a prezentei OUG.


  5. 3) Procedură anulare obligații fiscale aferente diurnelor externe

  6. În Monitorul Oficial nr. 517 din 26 mai 2022 a fost publicat Ordinul ANAF nr. 1000 privind aprobarea procedurilor de anulare a obligaţiilor fiscale ce fac obiectul prevederilor art. I din Legea nr. 72/2022 pentru anularea unor obligaţii fiscale şi pentru modificarea unor acte normative.


    Conform Legii nr. 72/2022, se anulează diferenţele de obligaţii fiscale principale şi/sau obligaţiile fiscale accesorii, stabilite de organul fiscal prin decizie de impunere emisă şi comunicată contribuabilului, ca urmare a calificării ulterioare de către organul fiscal a sumelor reprezentând indemnizaţii sau orice alte sume de aceeaşi natură, primite pe perioada delegării, detaşării sau desfăşurării activităţii pe teritoriul altei ţări, de către angajaţi ai angajatorilor români care şi-au desfăşurat activitate pe teritoriul altei ţări, aferente perioadelor fiscale cuprinse între 1 iulie 2015 şi data intrării în vigoare a prezentei legi, şi neachitate.


    Ordinul de faţă stabilește procedurile privind întocmirea şi transmiterea de către structura de inspecţie fiscală a listei cu obligaţiile fiscale ce pot face obiectul anulării, precum și pentru emiterea deciziei de anulare a obligațiilor fiscale. 


    Câteva aspecte importante din cadrul acestui Ordin sunt următoarele:


    • Compartimentul de specialitate verifică în evidența fiscală existența de obligații fiscale nestinse care fac obiectul anularii în cazul de faţă. Toate acestea vor fi incluse într-o lista înaintată conducătorului organului fiscal, urmând a fi anulate din oficiu.


    • În cazul în care se constată existența de obligații fiscale care pot face obiectul anulării conform Legii nr. 72/2022, care au fost deja stinse de către contribuabili prin plată, compensare, executare silită, dare în plată și prin alte modalități prevăzute expres de lege, sumele în discuție se restituie contribuabililor, la cererea acestora. Prin urmare, acest aspect este important de verificat de către contribuabili, în vederea analizării necesitații de depunere de cereri de anulare.


Any presented information is general and is not meant to address the specific conditions of a particular individual or legal person. Although we try to provide accurate and up-to-date information, there is no warranty that such information is accurate at the time of its receipt or that it continues to be accurate. No action should be taken based on this information without relevant professional assistance following a careful examination of the circumstances that are typical of a particular state of affairs.
Categories
  • Evenimente (77)
  • Articole (78)
  • Articles (10)
  • Newsletter (159)
  • Coronavirus (38)
Articole populare
Flash News Februarie
Flash News Februarie

12.02.2016

Cum puteți redirecționa 20 % din impozitul pe profit?
Cum puteți redirecționa 20 % din impozitul pe profit?

18.12.2019

FAPTE BUNE FARA COSTURI SUPLIMENTARE
FAPTE BUNE FARA COSTURI SUPLIMENTARE

06.12.2014

Arhiva pe ani
  • Anul 2022 (9)
  • Anul 2021 (8)
  • Anul 2020 (52)
  • Anul 2019 (19)
  • Anul 2018 (14)
  • Anul 2017 (29)
  • Anul 2016 (20)
  • Anul 2015 (17)
  • Anul 2014 (13)
  • Anul 2013 (4)
  • Anul 2012 (14)
  • Anul 2011 (2)
  • Anul 2010 (2)
Social media
Companie
Despre noi

FiNEXPERT-BOSCOLO este una dintre cele mai mari companii românești de servicii profesionale. Cei peste 230 de consultanți furnizează servicii integrate de contabilitate, salarizare, audit și advisory, taxe și corporate către peste 1000 de companii multinaționale și locale.

Adresă

Str. Grigore Mora, nr. 37, Bucuresti Str. Popa Petre nr. 5, Bucuresti

Contact

Tel: +40 21 529 95 00

E-mail: office@fin-expert.ro

FAX: +40 21 311 44 67
FAX: +40 21 529 77 32

Știri
Website 1920x800px - Modificari legislative - 5 iul_1.jpg
Principalele modificări legislative ale lunii Iunie 2022 05.07.2022
1. Restructurarea financiară a fost modificată pentru a acoperi și datoriile restante ale firmelor din...
aov_ykoU.jpeg
Tax Flash – Prevederi legislative importante aduse sistemului național RO e-Transport 04.07.2022
În Monitoarele Oficiale nr. 656 și 657 din 30 iunie 2022 au fost publicate Ordinul...
qJsp3kIw.png
Principalele modificări legislative ale lunii Mai 2022 07.06.2022
1. Sistemul RO e-Factura obligatoriu de la 1 iulie 2022 2. Răspundere solidară a contractantului...
Website Blog post 1920x800px - Payroll&HR - 26mai.jpg
Noutăți legislative Payroll & HR 25.05.2022
Conform Legii 135/2022, au fost introduse noi facilitatăți fiscale asupra veniturilor din salarii și asimilate...
Website Blog post 1920x800px_ENG.jpg
Principalele modificări legislative ale lunii Aprilie 2022 10.05.2022
Sistemul național privind monitorizarea transporturilor rutiere de bunuri e-Transport
newsletter FHD.png
Principalele modificări legislative ale lunii Martie 2022 14.04.2022
Amnistie diurne externe, nou regim fiscal diurne
newsletter FHD.png
Principalele modificări legislative ale lunii Februarie 2022 30.03.2022
Reorganizarea Ministerului de Finanțe și a Agenției Naționale de Administrare Fiscală
newsletter FHD.png
Tax Flash – Modificări legislative importante aduse de OG 11/2022 01.03.2022
Modificări ale Codului fiscal și Codului de procedură fiscală
newsletter FHD.png
Principalele modificări legislative ale lunii Ianuarie 2022 23.02.2022
E-Factura obligatorie pentru produsele cu risc fiscal ridicat
2606-Website Blog post 1920x800px_New Template copy 21.jpg
FiNEXPERT & BOSCOLO fuzionează sub auspiciile Crowe, devenind una dintre cele mai mari companii de audit, contabilitate, consultanță financiară și fiscală din România 18.01.2021
FiNEXPERT și BOSCOLO fuzionează sub un singur nume: Crowe România.
PARTENERIATE
ACCAAmChamASCIGCAFRCECCARCCFCCIFERCrowe GlobalNRCCRomanian Business LeadersTUV Nord ISO 9001Raport Transparență 2019Raport Transparență 2020
Newsletter
Abonează-te!

Pentru a primi cele mai noi informații legislative!

test
Social Media
Fin Expert Consulting

Termeni si conditii
© 2022. By diARK & WebManage

Captcha code
Sau mergi la pagina de contact
Popular links
Sugestie 1 link 1Link sugerat 2

Acest site folosește cookies. Află mai multe aici.

Politica de confidențialitate

Ca orice societate comercială, atât FIN EXPERT CONSULTING S.R.L. cât și FIN EXPERT CONSULTING TAX S.R.L. (fiecare denumită în continuare „FiNEXPERT”) prelucrează date cu caracter personal. Protecția corespunzătoare a datelor cu caracter personal este un obiectiv important al FiNEXPERT. Puteți consulta politica de confidențialitate pe www.fin-expert.ro

Citește politica de confidențialitate